Betaalmoment als sleutel tot financiële rust

Slimmer innen met innovatie én menselijkheid.

Maak van elk betaalmoment een kans voor dialoog en vertrouwen.

Financiële rust begint bij het betaalmoment

Financiële stress en schulden blijven hardnekkig ook, en zeker, bij jongeren. Gemeenten en vaste lasten leveranciers proberen armoedebestrijding, digitalisering en kostenverlaging te combineren, terwijl inwoners snellere en persoonlijkere communicatie verwachten.
Juist op het moment van betalen komt alles samen: de techniek, de relatie en het vertrouwen.

“Hoe kunnen betaalmomenten van bijvoorbeeld de gemeentelijke belasting of andere vaste lasten bijdragen aan rust in plaats van stress?”

Visiedocument

In het visiedocument dat we samen met POM en Twikey hebben geschreven doen we een voorzet naar de mogelijkheden en een oproep om mee te denken!

Onze gezamenlijke visie

Het betaalmoment als contactmoment

Het betaalmoment is geen administratieve afsluitstap, maar een kans om echt contact te maken.

Technologie + inzicht + menselijkheid

Door technologie, inzicht en menselijkheid te combineren, versnel je processen, verlaag je kosten én help je inwoners op tijd te handelen.

Slim verankerd in de keten

Als betaalmomenten slim zijn verankerd in je IT-processen, met rechtsgeldige machtigingen, afstemming van betalingen op het inkomensmoment aangevuld met automatische opvolging en toegankelijke communicatie, ontstaat er rust voor zowel inwoner als de organisatie.

De voordelen in een notendop

  • Slimme koppeling met inkomensmomenten, voor rust en structuur bij inwoners.

  • Snellere en voorspelbare inning met automatische opvolging bij storneringen.

  • Relevante, toegankelijke communicatie via het voorkeurskanaal (zoals WhatsApp, sms of e-mail).

  • Realtime inzicht en vroege signalering van problemen om escalatie te voorkomen.

Bewezen impact (op basis van onafhankelijk onderzoek)

  • 95 % betaalt tijdiger.

  • 74 % spaart makkelijker.

  • Gemiddelde waardering van 9,3/10.

  • 63 % ervaart meer controle over hun financiën.

Samen werken aan financieel gezonde inwoners

POM, Twikey en FinBuddy nodigen beleidsmakers, vaste lasten leveranciers en maatschappelijke organisaties uit om samen te werken aan een systeem waarin de inwoner centraal staat. Dat kan via het delen van ideeën, kennissessies of het starten van pilots. Geen losse pleisters, maar een integrale ketenaanpak, waarin innovatie ten dienste staat van menselijkheid.
Samen kunnen we voorkomen dat betalingsproblemen escaleren, en inwoners meer rust en overzicht bieden.

Meedoen of meer informatie

Heb je ideeën, wil je meedoen of wil je meer informatie? Mail naar ikdoemee@pom.eu of info@finbuddy.nl

Gerelateerde blogs

Bedankt!

Om de business scan optimaal af te stemmen op jouw bedrijf, ontvangen we graag de volgende informatie. Via deze contactgegevens kunnen we eventuele aanvullende vragen stellen, zodat we kosteloos een helder beeld kunnen geven van de voordelen en impact van een samenwerking met FinBuddy.

Wil je ons helpen?

Kies hieronder de vaste lasten leveranciers die je nu gebruikt