Slimmer innen met innovatie én menselijkheid.
Maak van elk betaalmoment een kans voor dialoog en vertrouwen.
Financiële rust begint bij het betaalmoment
Financiële stress en schulden blijven hardnekkig ook, en zeker, bij jongeren. Gemeenten en vaste lasten leveranciers proberen armoedebestrijding, digitalisering en kostenverlaging te combineren, terwijl inwoners snellere en persoonlijkere communicatie verwachten.
Juist op het moment van betalen komt alles samen: de techniek, de relatie en het vertrouwen.
“Hoe kunnen betaalmomenten van bijvoorbeeld de gemeentelijke belasting of andere vaste lasten bijdragen aan rust in plaats van stress?”
Visiedocument
In het visiedocument dat we samen met POM en Twikey hebben geschreven doen we een voorzet naar de mogelijkheden en een oproep om mee te denken!
Onze gezamenlijke visie
Het betaalmoment als contactmoment
Het betaalmoment is geen administratieve afsluitstap, maar een kans om echt contact te maken.
Technologie + inzicht + menselijkheid
Door technologie, inzicht en menselijkheid te combineren, versnel je processen, verlaag je kosten én help je inwoners op tijd te handelen.
Slim verankerd in de keten
Als betaalmomenten slim zijn verankerd in je IT-processen, met rechtsgeldige machtigingen, afstemming van betalingen op het inkomensmoment aangevuld met automatische opvolging en toegankelijke communicatie, ontstaat er rust voor zowel inwoner als de organisatie.
De voordelen in een notendop
-
Slimme koppeling met inkomensmomenten, voor rust en structuur bij inwoners.
-
Snellere en voorspelbare inning met automatische opvolging bij storneringen.
-
Relevante, toegankelijke communicatie via het voorkeurskanaal (zoals WhatsApp, sms of e-mail).
-
Realtime inzicht en vroege signalering van problemen om escalatie te voorkomen.
Bewezen impact (op basis van onafhankelijk onderzoek)
-
95 % betaalt tijdiger.
-
74 % spaart makkelijker.
-
Gemiddelde waardering van 9,3/10.
-
63 % ervaart meer controle over hun financiën.
Samen werken aan financieel gezonde inwoners
POM, Twikey en FinBuddy nodigen beleidsmakers, vaste lasten leveranciers en maatschappelijke organisaties uit om samen te werken aan een systeem waarin de inwoner centraal staat. Dat kan via het delen van ideeën, kennissessies of het starten van pilots. Geen losse pleisters, maar een integrale ketenaanpak, waarin innovatie ten dienste staat van menselijkheid.
Samen kunnen we voorkomen dat betalingsproblemen escaleren, en inwoners meer rust en overzicht bieden.
Meedoen of meer informatie
Heb je ideeën, wil je meedoen of wil je meer informatie? Mail naar ikdoemee@pom.eu of info@finbuddy.nl