De preventieve oplossing voor betalings- problemen
De preventieve oplossing voor betalingsproblemen
Welkom op onze partnerpagina! Bij FinBuddy werken we samen met gemeentes, energieleveranciers, woningcorporaties, zorgverzekeraars en anderen om financiële stress en betalingsproblemen te voorkomen. Zo zorgen we samen voor financieel gezonde en tevreden inwoners en klanten. Benieuwd hoe en met wie we dit doen? Scroll verder!
46%
Van de huishoudens had dit jaar te maken met 1 of meer betalings probleem
730.000
Nederlanders hebben problematische schulden
48%
Van de jongvolwassenen (18-27) zitten in een financieel kwetsbare situatie
1 op de 3
Huishoudens heeft moeite om rond te komen

Over FinBuddy
Wij geloven dat financiële rust begint bij structuur en overzicht. Met FinBuddy kunnen steeds meer vaste laste leveranciers hun automatische incasso afschrijven op de dag na ontvangst van het inkomen. Zo is voor hun klanten direct duidelijk hoeveel ze de rest van de maand nog te besteden hebben. Meer inzicht, leidt tot betere keuzes, meer financiële rust en minder stress.
Gemiddeld heeft een huishouden 14 vaste lasten leveranciers. Denk daarbij aan waterbedrijven, energiemaatschappijen, telecomproviders, gemeenten (belastingen), verzekeraars, streamingdiensten, sportschoolabonnementen etc. Hoe meer organisaties partner worden, hoe groter de impact die we samen kunnen maken.
Geloof jij ook in onze missie en heb je interesse om mee te doen? Dan gaan we graag met je in gesprek!
Voorbeeld van iemand die op de 15e inkomen ontvangt
Zonder FinBuddy
10 dagen tot incasso. Kans op overbesteding neemt fors toe.
Met FinBuddy
Door het matchen van het inkomen met de incassodatum. Neemt de kans tot succesvol incasseren toe.
Voordelen FinBuddy
Lagere
kosten
Verminder het aantal storneringen, herinneringsbrieven, betalingsregelingen en telefoontjes rondom laatbetalingen.
Sociale
impact
Samen zorgen we voor meer financieel gezonde gezinnen in Nederland door de inzet van preventieve & innovatieve tools.
Hogere
klant- tevredenheid
Hogere
klanttevredenheid
Gebruikers staan centraal en worden geholpen met meer financiële structuur en gemak door hun vaste laste leverancier.
Werk jij bij een vaste lasten leverancier?
Als zorgverzekeraar, energieleverancier, Gemeente (belastingen), telecomprovider of woningcorporatie herken je vast één van deze uitdagingen? Wij gaan graag met je in gesprek om te ontdekken hoe FinBuddy jullie organisatie kan ondersteunen. Neem vrijblijvend contact op en verken de mogelijkheden samen met ons team!
Hoge kosten
i.v.m. veel storneringen en klanten die te laat betalen
Het is lastig om te innoveren
door overvolle (IT) backlogs
Onvoldoende personeel
om de instroom laatbetalers goed te helpen
Afspraak maken
Nieuwsgierig geworden? We vertellen je graag meer over onze oplossing. Maak hier een afspraak om kennis te maken.
Business scan
Wij gaan gratis aan de slag om een persoonlijke business scan voor jouw organisatie te maken. Ontdek de financiële besparingen, de impact van implementatie en de voordelen voor jouw klanten van FinBuddy in één overzicht.
Wat ze over ons zeggen





Trots op onze partners




Veel gestelde vragen
Kan ik FinBuddy eerst proberen?
Ja, we bieden een pilotperiode tegen een vast tarief. Neem contact met ons op voor een gratis demo van wat er mogelijk is!
Hoe snel zie je resultaat na het samenwerken met FinBuddy?
Binnen twee weken na livegang zijn de eerste resultaten vaak al grootschalig meetbaar. KPI’s en resultaten zijn altijd inzichtelijk via ons 24/7 dashboard.
Welke impact heeft FinBuddy op IT?
De impact is minimaal. FinBuddy heeft integraties met veel (IT-)partners en werkt naadloos samen met bestaande systemen. Als er nog geen integratie is, regelen we dit direct met jullie leverancier. Omdat het alleen gaat om het uitwisselen van basisgegevens en een incassodatum, is een integratie vaak snel gerealiseerd.
Waarom samenwerken met FinBuddy als we al een flexibele incassodatum hebben?
Mooi! De basis is al gelegd om FinBuddy makkelijk en snel te kunnen aanbieden. Je kunt jouw flexibele incassodatum blijven aanbieden via eigen kanalen en dit versterken met FinBuddy. Dankzij onze gebruiker-gecentreerde aanpak kunnen gebruikers al hun vaste lasten op één centraal punt beheren. Door samenwerking met meerdere partners bieden we gebruikers de mogelijkheid zich via diverse kanalen aan te melden, wat resulteert in een veel hogere gezamenlijke conversie en meer sociale impact voor de gebruikers.
Bovendien begeleiden we gebrukers bij het kiezen van de meest optimale incassodatum, ondersteund door geautomatiseerde en gebruiksvriendelijke communicatie.
Voldoet FinBuddy aan IT-eisen van grote corporates en Gemeentes?
Ja, we maken gebruik van de laatste Microsoft Azure-technieken en voldoen aan de strenge eisen van organisaties zoals o.a. Essent, Rabobank en Gemeente Tilburg.
Incasseert FinBuddy zelf?
Nee, de volledige incasso blijft onder beheer van jullie bedrijf. FinBuddy zorgt ervoor dat gebruikers zich massaal aanmelden en gebruik maken van de flexibele incassodatum. We bieden automatische communicatie, automatiseren de verwerking, en zorgen dat gebruikers alles eenvoudig via één centraal punt kunnen regelen. Resultaten zijn vervolgens 24/7 inzichtelijk via een gebruiksvriendelijk dashboard.
Is het implementeren van FinBuddy risicovol of veel “gedoe”?
Nee, de implementatie is eenvoudig en risicoloos dankzij samenwerking met bestaande (IT-)partners. We sluiten hierdoor snel aan op jullie bestaande systemen. Vaak kunnen we dit al binnen een aantal weken realiseren.
De laatste nieuwtjes
Gemeente Tilburg is live met FinBuddy
Met deze samenwerking willen we de inwoners van de Gemeente Tilburg helpen om meer grip en controle te krijgen over hun geldzaken, dit zodat we samen financiële stress kunnen voorkomen.
"Pay First, Buy later!" in de Tweede Kamer
Tweede kamerlid Inge van Dijk roept samen met FinBuddy, Nibud en de VNG op tot het bieden van meer overzicht en structuur in de financiën van inwoners. Dit om de kans op financiële stress en armoede af te laten nemen.
Samenwerking FinBuddy & Essent
“Op het moment dat klanten moeite hebben hun energierekening te betalen, is het onze verantwoordelijkheid hen te helpen. De samenwerking met FinBuddy creëert meer overzicht in het huishoudboekje bij klanten. En dat geeft rust bij onze klanten.” aldus Henriëtte Setz, Directeur Operations Essent
Gezien bij
Business scan
Wij gaan gratis aan de slag om een persoonlijke business scan voor jouw organisatie te maken. Ontdek de financiële besparingen, de impact van implementatie en de voordelen voor jouw klanten van FinBuddy in één overzicht.
Afspraak maken
Nieuwsgierig geworden? We vertellen je graag meer over onze oplossing. Maak hier een afspraak om kennis te maken.