De preventieve oplossing voor betalings- problemen

De preventieve oplossing voor betalingsproblemen

Welkom op onze partnerpagina! Bij FinBuddy werken we samen met gemeentes, energieleveranciers, woningcorporaties, zorgverzekeraars en anderen om financiële stress en betalingsproblemen te voorkomen. Zo zorgen we samen voor financieel gezonde en tevreden inwoners en klanten. Benieuwd hoe en met wie we dit doen? Scroll verder!

46%

Van de huishoudens had dit jaar te maken met 1 of meer betalings probleem

730.000

Nederlanders hebben problematische schulden

48%

Van de jongvolwassenen (18-27) zitten in een financieel kwetsbare situatie

1 op de 3

Huishoudens heeft moeite om rond te komen

Over FinBuddy

Wij geloven dat financiële rust begint bij structuur en overzicht. Met FinBuddy kunnen steeds meer vaste laste leveranciers hun automatische incasso afschrijven op de dag na ontvangst van het inkomen. Zo is voor hun klanten direct duidelijk hoeveel ze de rest van de maand nog te besteden hebben. Meer inzicht, leidt tot betere keuzes, meer financiële rust en minder stress.

Gemiddeld heeft een huishouden 14 vaste lasten leveranciers. Denk daarbij aan waterbedrijven, energiemaatschappijen, telecomproviders, gemeenten (belastingen), verzekeraars, streamingdiensten, sportschoolabonnementen etc. Hoe meer organisaties partner worden, hoe groter de impact die we samen kunnen maken.

Geloof jij ook in onze missie en heb je interesse om mee te doen? Dan gaan we graag met je in gesprek!

Voorbeeld van iemand die op de 15e inkomen ontvangt

Zonder FinBuddy

10 dagen tot incasso. Kans op overbesteding neemt fors toe.

Met FinBuddy

Door het matchen van het inkomen met de incassodatum. Neemt de kans tot succesvol incasseren toe.

Voordelen FinBuddy

Lagere

kosten

Verminder het aantal storneringen, herinneringsbrieven, betalingsregelingen en telefoontjes rondom laatbetalingen.

Sociale

impact

Samen zorgen we voor meer financieel gezonde gezinnen in Nederland door de inzet van preventieve & innovatieve tools.

Hogere

klant- tevredenheid

Hogere

klanttevredenheid

Gebruikers staan centraal en worden geholpen met meer financiële structuur en gemak door hun vaste laste leverancier.

Werk jij bij een vaste lasten leverancier?

Als zorgverzekeraar, energieleverancier, Gemeente (belastingen), telecomprovider of woningcorporatie herken je vast één van deze uitdagingen? Wij gaan graag met je in gesprek om te ontdekken hoe FinBuddy jullie organisatie kan ondersteunen. Neem vrijblijvend contact op en verken de mogelijkheden samen met ons team!

Hoge kosten

i.v.m. veel storneringen en klanten die te laat betalen

Het is lastig om te innoveren

door overvolle (IT) backlogs

Onvoldoende personeel

om de instroom laatbetalers goed te helpen

Afspraak maken

Nieuwsgierig geworden? We vertellen je graag meer over onze oplossing. Maak hier een afspraak om kennis te maken.

Business scan

Wij gaan gratis aan de slag om een persoonlijke business scan voor jouw organisatie te maken. Ontdek de financiële besparingen, de impact van implementatie en de voordelen voor jouw klanten van FinBuddy in één overzicht.

Wat ze over ons zeggen

Nicole van Roekel
Nicole van Roekel
Lees verder
Als je meer inzicht krijgt, ontdek je ook hoe je kunt besparen en hoe je meer geld overhoudt voor dingen die je echt leuk en belangrijk vindt. Het idee van FinBuddy spreekt me dan ook enorm aan.
Emma Mouthaan
Emma Mouthaan
Lees verder
Het lijkt mij ideaal dat straks al je vaste lasten gelijktijdig worden afgeschreven. Dan heb je al snel goed overzicht van wat er nog overblijft voor die maand om uit te geven aan je variabele lasten en aan leuke dingen natuurlijk!
Jochem van Hattum
Jochem van Hattum
Lees verder
Steeds ben ik bezig met het bijwerken van verschillende Excel sheets om tot een overzicht te komen. Dat is met de komst van FinBuddy straks verleden tijd. Het scheelt tijd en geeft inzicht, geweldig!
Evelyn Wilde
Evelyn Wilde
Lees verder
Het is een fijne gedachte dat alles na ontvangst van mijn salaris is betaald. Tegelijkertijd waardeer ik de sociale impact die FinBuddy hiermee maakt voor een financieel gezond Nederland.
Evelyn Wilde
Evelyn Wilde
Lees verder
Het is een fijne gedachte dat alles na ontvangst van mijn salaris is betaald. Tegelijkertijd waardeer ik de sociale impact die FinBuddy hiermee maakt voor een financieel gezond Nederland.
Vorige
Volgende

Trots op onze partners

Veel gestelde vragen

Ja, we bieden een pilotperiode tegen een vast tarief. Neem contact met ons op voor een gratis demo van wat er mogelijk is!

Binnen twee weken na livegang zijn de eerste resultaten vaak al grootschalig meetbaar. KPI’s en resultaten zijn altijd inzichtelijk via ons 24/7 dashboard.

De impact is minimaal. FinBuddy heeft integraties met veel (IT-)partners en werkt naadloos samen met bestaande systemen. Als er nog geen integratie is, regelen we dit direct met jullie leverancier.  Omdat het alleen gaat om het uitwisselen van basisgegevens en een incassodatum, is een integratie vaak snel gerealiseerd.

Mooi! De basis is al gelegd om FinBuddy makkelijk en snel te kunnen aanbieden. Je kunt jouw flexibele incassodatum blijven aanbieden via eigen kanalen en dit versterken met FinBuddy. Dankzij onze gebruiker-gecentreerde aanpak kunnen gebruikers al hun vaste lasten op één centraal punt beheren. Door samenwerking met meerdere partners bieden we gebruikers de mogelijkheid zich via diverse kanalen aan te melden, wat resulteert in een veel hogere gezamenlijke conversie en meer sociale impact voor de gebruikers.

Bovendien begeleiden we gebrukers bij het kiezen van de meest optimale incassodatum, ondersteund door geautomatiseerde en gebruiksvriendelijke communicatie.

Ja, we maken gebruik van de laatste Microsoft Azure-technieken en voldoen aan de strenge eisen van organisaties zoals o.a. Essent, Rabobank en Gemeente Tilburg.

Nee, de volledige incasso blijft onder beheer van jullie bedrijf.  FinBuddy zorgt ervoor dat gebruikers zich massaal aanmelden en gebruik maken van de flexibele incassodatum. We bieden automatische communicatie, automatiseren de verwerking, en zorgen dat gebruikers alles eenvoudig via één centraal punt kunnen regelen. Resultaten zijn vervolgens 24/7 inzichtelijk via een gebruiksvriendelijk dashboard.

Nee, de implementatie is eenvoudig en risicoloos dankzij samenwerking met bestaande (IT-)partners. We sluiten hierdoor snel aan op jullie bestaande systemen. Vaak kunnen we dit al binnen een aantal weken realiseren.

De laatste nieuwtjes

Gemeente Tilburg is live met FinBuddy

Met deze samenwerking willen we de inwoners van de Gemeente Tilburg helpen om meer grip en controle te krijgen over hun geldzaken, dit zodat we samen financiële stress kunnen voorkomen. 

"Pay First, Buy later!" in de Tweede Kamer

Tweede kamerlid Inge van Dijk roept samen met FinBuddy, Nibud en de VNG op tot het bieden van meer overzicht en structuur in de financiën van inwoners. Dit om de kans op financiële stress en armoede af te laten nemen.

Samenwerking FinBuddy & Essent

“Op het moment dat klanten moeite hebben hun energierekening te betalen, is het onze verantwoordelijkheid hen te helpen. De samenwerking met FinBuddy creëert meer overzicht in het huishoudboekje bij klanten. En dat geeft rust bij onze klanten.” aldus Henriëtte Setz, Directeur Operations Essent

Gezien bij

Business scan

Wij gaan gratis aan de slag om een persoonlijke business scan voor jouw organisatie te maken. Ontdek de financiële besparingen, de impact van implementatie en de voordelen voor jouw klanten van FinBuddy in één overzicht.

Afspraak maken

Nieuwsgierig geworden? We vertellen je graag meer over onze oplossing. Maak hier een afspraak om kennis te maken.

Bedankt!

Om de business scan optimaal af te stemmen op jouw bedrijf, ontvangen we graag de volgende informatie. Via deze contactgegevens kunnen we eventuele aanvullende vragen stellen, zodat we kosteloos een helder beeld kunnen geven van de voordelen en impact van een samenwerking met FinBuddy.

Wil je ons helpen?

Kies hieronder de vaste lasten leveranciers die je nu gebruikt