Implementatie

FinBuddy is voor vaste lasten leveranciers zoals zorgverzekeraars, energieleveranciers, Gemeentes (belastingen), telecomproviders, woningcorporaties en andere partners eenvoudig en snel te implementeren. Dankzij onze gestandaardiseerde aanpak en kant en klare integraties kan je in een rap tempo live. Onze ervaren projectleiders nemen je stap voor stap aan de hand en zorgen voor een soepele implementatie.

Binnen 5 stappen live!

Stap 1

Gezamenlijke kick-off

We maken graag persoonlijk kennis met het team. We introduceren het FinBuddy concept aan projectdeelnemers en nemen samen het implementatieplan door.

Stap 2

Technische onboarding

FinBuddy regelt de opzet van de klantreis, het FinBuddy dashboard en (indien van toepassing) het contact met jullie softwareleverancier om de verwerking te automatiseren.

Stap 3

Werkprocessen

We beoordelen gezamenlijk de (vaak minimale) impact op de bestaande werkprocessen. Ook denken we graag mee over de interne communicatie naar collega’s. en organiseren we een workshop voor geïnteresseerden en belanghebbenden.

Stap 4

Communicatie

We integreren FinBuddy in de bestaande communicatiestromen rondom incasso, betalingen en laatbetalers. Denk hierbij aan een vermelding in de eerste herinneringsbrief of storneringsmelding, de ‘mijn-omgeving’, of de informatiepagina over betalingen en incasso’s.

Stap 5

Go live

Om het gebruik te stimuleren, zetten we samen diverse (social) media acties uit. FinBuddy heeft hier veel ervaring mee en beschikt over standaard materiaal dat direct ingezet kan worden. 

Evaluatie

Na livegang evalueren we tweewekelijks de bevindingen en sturen we bij waar nodig. Draait alles zoals verwacht, dan maken we samen vervolgafspraken over de verdere samenwerking en het onderlinge contact.

Veel gestelde vragen

Nee, FinBuddy doet niets met de geldstromen. Finbuddy zorgt ervoor dat de datum van het automatisch incasso wordt aangepast in het systeem van de vaste lasten leveranciers van de gebruiker. Het daadwerkelijke incasso wordt uitgevoerd door de vaste lasten leverancier zelf.

De impact van de implementatie en het beheer op IT is minimaal. FinBuddy heeft al integraties met verschillende financiële systemen. De technische implementatie is in die gevallen een kwestie van activeren. Is er nog geen integratie? Dan regelt FinBuddy de integratie rechtstreeks met de IT leverancier zelf.  Omdat het puur om het uitwisselen van basisgegevens en een incassodatum gaat, is een integratie doorgaans snel gerealiseerd.

Ja, dit is de enige randvoorwaarde die er is om met FinBuddy samen te kunnen werken. Het FinBuddy concept draait volledig op het concept van flexibel incasseren. We hebben diverse organisaties aangesloten die op dat moment in de transitie zaten naar een flexibele incassodatum. Nieuwsgierig wat daarbij komt kijken? Dan gaan we graag in gesprek om onze ervaringen te delen.

De ideale oplossing is dat het verzenden van de herinneringsbrieven ook flexibel wordt. We zien echter ook organisaties die ervoor kiezen om herinneringen te bundelen op een aantal vaste dagen in de maand.

De impact is laag. FinBuddy voldoet aan de laatste security eisen en werkt met standaarden in de markt. Ook de AVG/GDPR is goed geregeld. Gebruikers worden goed geïnformeerd over de voorwaarden en de wijze waarop FinBuddy data gebruikt en bewaart. Gebruikers geven bij hun aanmelding expliciet toestemming voor het delen van gegevens.

Business scan

Wij gaan gratis aan de slag om een persoonlijke business scan voor jouw organisatie te maken. Ontdek de financiële besparingen, de impact van implementatie en de voordelen voor jouw klanten van FinBuddy in één overzicht.

Afspraak maken

Nieuwsgierig geworden? We vertellen je graag meer over onze oplossing. Maak hier een afspraak om kennis te maken.

Bedankt!

Om de business scan optimaal af te stemmen op jouw bedrijf, ontvangen we graag de volgende informatie. Via deze contactgegevens kunnen we eventuele aanvullende vragen stellen, zodat we kosteloos een helder beeld kunnen geven van de voordelen en impact van een samenwerking met FinBuddy.

Wil je ons helpen?

Kies hieronder de vaste lasten leveranciers die je nu gebruikt